Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

11.06.2024

Skolebestyrelsesmøde Åløkkeskolen

Tirsdag d.11.6.2024 kl. 16:30 – 18:00 i personalerummet på skolen. Derefter fælles spisning som afslutning på skoleårets bestyrelsesarbejde.

 

Tilstede: Flemming, Mette, Jeppe, Pernille, Siggi.

Afbud fra: Bue, Marie, Åse, Anne Marie og Nadja kommer senere. 

 

(Evt. afbud til Pia: sms 24 45 09 40)

 

 

Dagsorden

Tid 

Ansvarlig

Egne noter/referat

1.

Bemærkninger til dagsorden – godkendelse af dagsorden.

 

2 min.

Jeppe.

Der er et punkt til evt. 

2.

Nyt fra…

  1. Elevråd

  2. Personale

  3. Ledelse 

  4. Andre medlemmer? 

 

20 min.

Jeppe.

A: Intet nyt fra elevrådet.

B: Flemming fortalte lidt om afvikling af emneuge. 

Der er Å-cup på vej i SFO. 

C: Der er ansat to pædagog-medhjælpere. Kim er ansat til 1. klasse. Alpha er ansat til Klåbben.

Der skal også ansættes en lærer mere, da en lærer har søgt uddannelsesorlov. Samtalerne er onsdag d.26/6. Bestyrelsen har mulighed for at være med til samtalerne.

Teams på 0., 3. og 4. er ved at være færdige med nye klasser. På torsdag offentliggøres klasserne. 

D: Intet nyt fra andre medlemmer

 

3. 

Sikker trafik

Beslutning ift. ”Trafikpolitik” – se bilag, som Rune eftersender.

 

10 min.

Rune

På sidste møde gennemgik vi et udspil til en trafikpolitik. Input fra mødet er indarbejdet, og vi gennemgik det reviderede udkast.

 

Trafikpolitik godkendt og lægges på vores fælles filer på aula efter sommerferien. 

4. 

Skolebestyrelsens årsberetning

Rune viser film, og der træffes beslutning om distribution, hvor og hvordan. 

 

10 min.

Rune

Vi lægger filmen på skolens hjemmeside og på aula, så den kan ses inden sommerferien.

 

5.

Velfærdens fundament

Nu går vi i gang! Vi gennemgår forløbet i store træk med fokus på, hvor klasserne kan være under ombygning.

15 min.

Rune

Den længe ventede renovering starter mandag i næste uge og forventes afsluttet midt november.

Vi forventer, at renoveringen vil give nogle udfordringer, men det bliver godt til sidst!

 

Rune gennemgik planerne i store træk. Der renoveres i forskellige områder på skift, indskolingen begynder sammen med gymnastiksalen.

 

Der kan også komme udfordringer med støj fra arbejdet – det vurderer vi på løbende og har forskellige muligheder i spil ift. at anvende andre lokationer for de ældste elever i perioder. 

 

Vi kommunikerer løbende til forældrene om de omrokeringer osv. som er nødvendige i bygge-processen i så god tid som muligt. 

 

Når arbejdet med bygningerne er gennemført, forventer vi, at der tages der fat på udearealerne. 

 

Det er ikke skolens ledelse, der er bygherrer på arbejdet, det er by- og kulturforvaltningens ejendomsafdeling. 

 

6.

Skoleår 24/25

Gennemgang og godkendelse af skemaer for næste skoleår. Se bilag.

 

20 min.

Jeppe/Pia

Pia gennemgik skemaerne og fortalte om, at det er lykkedes med at 

  • få en voksen med fag-faglige eller andre relevante kompetencer ind som tovoksen i relevante fag. 

  • klassernes primære lærere (enten dansk eller matematik) kommer i klassen alle dage. 

  • timerne er pænt fordelt over ugen, så man ikke har for mange timer i samme fag på samme dag. 

  • de praktisk/musiske fag er fordelt over ugen i de fleste klasser. 

  • Dog er der ikke helt så meget parallellægning på alle årgange, som vi godt kunne ønske. Det skyldes bl.a. at nogle voksne skal på uddannelse samt en fagfordeling, hvor vi har prioriteret få voksne i klasserne i indskolingen, som så kommer til at låse skemapositioner. 

  • Det er taget hensyn, så eleverne ikke får så mange voksenskift.

Det har ikke været muligt at skemalægge, så alle klasser fra 0.-4.kl. har fri fra skole på samme tid. 

Det betyder, at SFO må åbne for nogle børn, mens andre har undervisning. Der vil være kendte voksne på de klasser, som er i sfo.

 

Fagdage er forsøgt parallellagt med samme fag, så meget som muligt. 

 

Bestyrelsen godkendte skemaerne.

 

Bestyrelsen ønsker næste skoleår at høre om hvilke principper skemaet lagt efter. Herunder rækkefølgen.

 

7. 

Tak for i år 

5 min.

Pia

Pia sagde tak for denne gang til de 3 afgående medlemmer. Tak til Jeppe, Nadia og Pernille. 

8.

Evt. 

Sig gerne til fra mødets begyndelse, hvis du ved, at du har noget til dette punkt.

 

 

5 min.

Jeppe.

Et bestyrelsesmedlem havde et spørgsmål ift. 6.klasses afslutning på skolen.

 

Kommende møder 24/25: Første møde er 27/8 kl. 17-19.