Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

20.05.25

Skolebestyrelsesmøde Åløkkeskolen

Tirsdag d. 20.5.2025 kl. 17:00-19:00 i personalerummet på skolen. 

 

Tilstede: Pia, Siggi, Anne-Marie, Bue, Flemming, Aase, Maiken, Mette, Thomas, Marie-louise

Afbud fra: Lisbeth, Anna, 

 

(Evt. afbud til Pia: sms 24 45 09 40)

 

 

Dagsorden

Tid 

Ansvarlig

Referat

1.

Bemærkninger til dagsorden – godkendelse af dagsorden.

 

2 min.

Siggi

Dagsordenen blev godkendt. 

2.

Nyt fra…

  1. Elevråd

  2. Personale

  3. Ledelse

  4. Det kommunale skolebestyrelsesnetværk v. Thomas

  5. Andre medlemmer? 

 

25 min.

Siggi

 

B I uge 20 var der emneuge på skolen – det blev afsluttet med åbent hus. Det var en succes med stor tilslutning fra skolens forældre. I løbet af ugen var fællesskabet blandt eleverne i fokus. 

 

Fra august træder Åse ud af bestyrelsen. Julie Nowak er valgt som ny personalerepræsentant i bestyrelsen. Flemming fortsætter i bestyrelsen. 

 

C. Der er kommet en Q&A angående den nye budgetmodel i Odense kommune. Den bliver sendt ud sammen med referatet. 

 

Pia informerede om den nye samarbejdsmodel med PPR. Det betyder, at samarbejdet mellem skole og PPR opprioriteres, og at PPR rykker tættere på det daglige liv på skolen. Der arbejdes både forebyggende og med indsatser i praksis.

 

D. Mødet blev startet med et oplæg fra skolechef Nikolaj Juul Jørgensen.

Juni-erklæringen blev gennemgået og debatteret i mindre grupper i forhold til lokale indsatser på skolerne. 

Det var også debat om den nye budgetmodel, hvor flere repræsentanter fra andre skoler udviste utilfredshed med modellen.   

På tværs af skolerne bliver der sat et arbejde i gang for at gøre Odenses folkeskoler mere attraktive. 

Næste møde er i september. 

3. 

Skoleåret 25/26

Status på planlægning.

10 min.

Pia

Pia orienterede om de tre jobopslag, som der pt er oppe på odense.dk. Ansættelser foregår i juni måned.  

Maiken deltager som forældrerepræsentant til samtalerne. 

 

Desuden har Åløkkeskolen modtaget en lærer i Odenses kommunes overflyttelsesrunde. 

 

Fagfordelingen er i fuld gang. Det er i høj grad lykkes at imødekomme ønsker i forhold til hvordan timerne fra timebanken skal bruges. 

 

Næste skridt er at skemalægge. 

 

4.

Skoleudviklingssamtale 29/4

Tilbagemelding fra mødet og kommende fokuspunkter.

10 min.

Pia

Pia og Siggi gav en tilbagemelding på skoleudviklingssamtalen.

Siggi fortalte, at han som skolebestyrelsesformand synes, at det var en positiv oplevelse at deltage på mødet. 

Referat fra samtalen kan læses her:

https://aaloekkeskolen.aula.dk/skoleudvikling

 

Skolebestyrelsen ønsker at række ud til skoleafdelingen i Odense kommune for at få afklaring i forhold til proces angående skolens potentielle vækst og som følge deraf eventuelle pladsudfordringer. 

 

5.

Punkter til næste møde 17/06

Skemaer for kommende skoleår.

Årshjul m. input fra forældre.

 

Afslutningsarrangement? Bordbestil på Storms?

 

5 min.

Siggi

Juni-erklæringen.  https://www.odense.dk/presse/nyheder/nyheder-2024/%E2%80%99juni-erklaering%E2%80%99-for-udviklingen-af-odenses-folkeskoler

 

Næste skoleår

 

Skema

 

Thomas bestiller bord på Storms. 

6.

Evt. 

Sig gerne til fra mødets begyndelse, hvis du ved, at du har noget til dette punkt.

Samarbejde i lokalområdet – tovholder på samarbejdsrelationer i skoledistriktet?

 

5 min.

Siggi

Intet til eventuelt

7.

Skolebestyrelsens årsberetning - filmes

 

55 min.

Siggi/Anne Marie

 

8.

Mobilitetsafdeling kommer og viser deres udspil til trafikzone omkring skolen.

På sidste møde aftalte bestyrelsen at give mandat til de medlemmer, der havde mulighed for at blive på forlængelsen af mødet.

Kl. 19-20

 

Bestyrelsen har tidligere besluttet, at de er repræsentative til at tage en beslutning i forbindelse med at få lavet et løsningsforslag til en fodgænger- og cykelzone ved Åløkkeskolen. 

 

Grundejerforeningens formand Axel deltog også på dette punkt.

 

Der blev gennemgået 3 løsningsforslag, der gik på en lille, en mellemstor og en stor zone foran skolen. Det vil være dagligt fra 7.30-8.15. Bestyrelsen drøftede forslagene. Der var enighed om, at forslaget om den store zone er den bedste løsning. 

 

Det er vigtigt for bestyrelsen, at der bliver kommunikeret ud med evt. alternative parkeringsmuligheder, når der bliver lukket for parkering tæt på skolen. 

 

D. 13. august behandles forslaget på byrådsmødet. 

 

Til august følges der op på kampagne i forhold til informationsmateriale om zonen.

 

 

 

 

Kommende møder 24/25: 17/6