Morgensamling

På Åløkkeskolen har vi morgensamling hver onsdag kl. 8:00 – 8:15, hvor skolens elever og ansatte mødes i gymnastiksalen.

Det er en dejlig start på onsdagen, hvor der er mulighed for at synge sange, høre fortællinger og få ønsket hinanden en god dag. Nogle onsdage står de enkelte klasser for morgensamlingen, hvor de har mulighed for at fortælle om, hvad de arbejder med i klasserne. For eksempel de elektroniske robotter, de har lavet i natur og teknologi, om en historie de har hørt i dansk eller vise deres Monet-inspireret billeder, de har malet i billedkunst.

På Åløkkeskolen tror vi på, at morgensamling er med til at skabe nærvær og samhørighed på tværs af alder og klassetrin. Når klaveret spiller og sange bliver sunget - så løfter taget sig og fællesskabet og trivslen styrkes.

Forældre på skolen er meget velkomne til at deltage i morgensamlingen.